Assalamualaikum. Ini adalah personal blog . Sebarang penulisan adalah atas hasil pemikiran tuan punya blog kecuali dikreditkan kepada sesiapa. Sebarang copy cat adalah dilarang kecuali atas kebenaran. Terima kasih kerana sudi membaca dan

Wednesday, October 21, 2015

Kisah Menyayat Hati

Assalamualaikum semua readers!

Ada seorang isteri bertanya kepada suaminya, "Kalau saya mati, bila abg akan kahwin lain?

Suaminya menjawab "Lepas kubur awak kering.."

Isteri tanya lagi "Betul ke janji awak tu bang?"

Then, suami jawab "Betul la sayang"

Beberapa tahun kemudian, si isteri pun meninggal dunia. Seminggu selepas itu, suami ke kubur untuk melihat adakah kubur isterinya sudah kering atau belum. Tapi, kuburnya itu masih basah. 2 minggu selepas itu, suaminya pergi lagi, tapi kubur itu masih basah, Sebulan, dua bulan, keadaannya masih sama. Kubur si isteri tetap basah. Cukup hari yang ke-110, suami pergi ke kubur lagi dan terjumpa dengan adik arwah si isteri yang sedang menyiram kubur kakaknya.

Suami kemudian berkata, "Rajin awak menyiram kubur arwah"

Si adik tersenyum lalu berkata "Saya hanya menjalankan wasiat arwah kakak. Dia minta saya siram kuburnya hari-hari, sampai bila-bila. Kalau saya mati pun, anak saya pula akan sambung tugas ni."

Suami pun berkata dalam hati 'Ooo, Padan la tak kering2 kuburnya. Pandai jugak bini aku ni, Tak kahwin sampai bila-bila la aku kalau macam ni...'

Sekian,

Nota kaki saiz 5: Para isteri bolehla praktikkan pada suami masing2 ye. >___<

1 comment:

Unknown said...

Nice!!!! good job :)

Related Posts with Thumbnails