Assalamualaikum. Ini adalah personal blog . Sebarang penulisan adalah atas hasil pemikiran tuan punya blog kecuali dikreditkan kepada sesiapa. Sebarang copy cat adalah dilarang kecuali atas kebenaran. Terima kasih kerana sudi membaca dan

Wednesday, June 29, 2011

I'm Free!!!

Salam Isra' Mikraj untuk semua.

Ecewah, kata pembuka yang lain sedikit sempena hari Isra' MIkraj yang jatuh pada hari rabu, 29hb June 2011 bersamaan dengan 27 Rejab 1432 Hijrah. Pagi yang indah hari ini bermula dengan hujan rahmat di sekitar kawasan rumah syira. So, syukur alhamdulillah. Tak tahu lah tempat korang cemana. Tapi, antara waktu doa yang dimakbulkan ialah pada waktu hujan yang lebat.

Hari ini, syira cuma duduk rumah menghabiskan sisa2 cuti semester yang cuma berbaki lagi satu minggu je. Sob sob. 11 Julai ni dah masuk belajar balik. Pelik kan? Itu lah kan, dekan fakulti syira memang tak suka cuti lama2 macam ni. Hehe.

Kebetulan jatuh pada hari yang sama dengan Isra' Mikraj, hari ini juga merupakan hari terakhir bagi lesen syira untuk bergelar 'Lesen Percubaan'. Mungkin ada yang kata,

"Ek eleh, budak hingusan baru nak habis P ke?"



Jawapan syira "ada aku kesah?" Hehe. Takde lah. Susah juga la syira nak dapat keberanian untuk bawa kereta. Lebih-lebih lagi kereta manual kan. Orang ramai (terutama lelaki) mungkin pandang rendah kalau perempuan yang bawa. Apatah lagi kalau perempuan yang masih lagi berlesen P kan. Betul tak pembaca2 lelaki di luar sana? =.='

Tapi, syira still akan biar sticker P kat baby blue (kereta Savvy syira) sebab untuk keselamatan nak kata ayah syira. Anak ayah. Erk. Sebelum nak ambil lesen kereta ni, syira ni memang jenis tak pernah sentuh stereng kereta sebelum belajar bawa kereta dengan cikgu memandu syira. Yang kelakar nya tuh kan, syira siap boleh mengaku dekat cikgu memandu tuh

"cikgu, saya ni start enjin kereta pun tak reti tau."


Jujur tak syira? Hehe. Ini mengada nak minta sekeh namanya. Buat malu je syira ni kan. Dan yang terkini

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Tadaaaaaaaaaaaa. Apa pasal muka lagi beso dari Lesen P. Hua, tensen betul. Nak pi buat senaman muka la kasi kecik sikit. K bye.


14 comments:

Nizam Ijam said...

:) best...

jom letak nizam ijam kt bloglist :)
”Malaysia Vs Taiwan.. Misi ke Piala Dunia Brazil Bukan Misi Mustahil”

cik sue ;) said...

sue da lme ade lesen tapi xpenah bwk kete..TAKOT..hehe..

man said...

kalau dah ada lama lesen pun, kalau tak memandu, tak akan mahir...

si leija said...

dah lama ada lesen ~~~
x de kete pon nk dipandu buat masa kini~~

syira said...

Nizam : Thanks. InsyaAllah syira buat.

Cik sue : kena beranikan diri cik sue, kalau tak sampai ke tua tak reti bawa. mcm mama syira. muehehe

Man : Betul tuh.

Ieija : Dah ada kereta nanti, bawa la ye. hehe

mr.curly said...

wahhhh..tahniah!!..pasni kene slalu2kan drive..lame2 sok ok la tu..

EiZaRaZiErYa said...

ahaha..senaman mulke 2 cmne..?? zie p0n nak buat jgk~ muke sudah tembam~ ngee =D wink3 >_<

syira said...

Mr. Curly : syira selalu la drive. boleh dikatakan hari2.huahua..

Zie : tu la. syira pun tak berapa tahu sgt senaman muka ni. nak buat tutorial la. ke zie nak buat? muehehe..>_<

syaz@rozelt said...

wah besnye ade lesen..sy nie dh tua2 x amek lesen lagi..takuttt..huhu

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

tahniah da habis P... hee..
selalu2 la bawak kereta... nanti lama tak pegang stereng... cm kekok pulak... hee~

Cik Embun said...

CCE pun x reti bawak kereta tau.. lesen kereta pun xdak lg nih..

NuSaNa NoSa 91 said...

wahhh~ dh lesen competent.. tahniah!! ^_^

kotak bulat said...

dah ad lesen da..hehe kb ad lesen moto je.. :P

NOOR FATIN said...

saya xpenah ada lesen lagi tau. bertuahnya syira/. hehehe

bila agaknya saya nak buat GA? tunggu sy keje nanti, sy buat., awak mesti masuk tau :P

Related Posts with Thumbnails